Belps



Honlap:


SOFTPEX KFT

...hamarosan

A bringzs jtkony hatsai

Ha a kellemeset szeretnd sszektni a hasznossal s az aktv kikapcsolds hve vagy, pattanj nyeregbe s vlaszd a bringzst. Egyszerre fedezheted fel a szebbnl szebb termszeti helyeket, ltvnyossgokat s gondoskodhatsz a j kondcidrl. Az ssznpi kerekezs, a bartok trsasga pedig mg vidmabb teheti a tekerst!

A kerkprozs az egyik legegszsgesebb sport. Nem terheli tl az izomzatot, az izleteket, fokozza immunrendszernket, er?nltnket, edzettsgnket. Kimutattk, hogy a rendszeres edzs tven szzalkkal cskkenti a szvinfarktus veszlyt. A kerkpron lve a testsly hetven szzalka a nyeregre nehezedik, gy vja az izleteket, s a kezd?k, tlslyosok szmra is kifejezetten lvezhet? sport. Ha csak 10 percet bicikliznk mr javul az erek vrelltsa, hsz perc az immunrendszert er?sti, egy ra kerekezst?l pedig beindul a boldogsghormon termel?dse s cskken a stressz.

A bringzst az llkpessgi sportokhoz sorolhatjuk, mivel folyamatos, hosszantart, ciklikus mozgsbl pl fel, amely els?sorban a szv- s rrendszerre, a lgz?szervekre, az anyagcserre s az izomzatra fejti ki hatst. Szinte az egyetlen olyan sport, amely kortl s nemt?l fggetlenl, vrosban, orszgton, a szabadban, akr tvnzs kzben is ?zhet?.

Minden kezdet nehz, gy az els? nhny kerekezs is fradtsggal, izomlzzal, grcskkel, ht- s vll fjdalommal jrhat. Az els? nhny alkalom utn azonban abba se lehet hagyni s mr vrni fogod a kvetkez? edzst.
Ne legyen tl nagy az elvrsod magaddal szemben, de alacsonyra se tedd a lcet. Fokozatosan emeld a tvot s a tempt. Ahogyan gyarapodnak a kilomterek, gy brod egyre knnyedebben teljesteni a hosszabb tvokat s a nehz terepeket. Szervezeted hozzszokik a teljestmnyhez s mr knyszert rzel, hogy jra nyeregbe pattanj.

A bringzs sorn a szv vrelltsa javul, a szvizom ereje n?. Egy dobbanssal tbb vrt tud pumplni az erekbe, gy a nyugalmi pulzusszm cskken. A szv vrelltsa javul, szmos mikrokapillris nylik ki s tovbbt oxignt a szv klnbz? terleteire. A kedvez? hats mr a rendszeres kerkprozs megkezdst kvet? 4-8 ht utn bekvetkezik.

A szv-rrendszer "karbantartsa" mellett n? a lgzsmlysg, azaz tbb leveg?t s ezzel egytt oxignt tudunk befogadni egy leveg?vtel alatt. Az anyagcsere gazdasgosabban m?kdik, n? a jtkony vd?koleszterin (HDL) szintje, emellett cskken a triglicerid-szint a vrben. A cukortolerancia nvekedse szintn jtkony az egszsgmeg?rzs szempontjbl. Nem csak a megel?zsben, hanem a testtmeg cskkentsben is els?dlegesen jtszik szerepet, mivel sok ms sportggal szemben a kerkprozs nem r nagy terhet az zletekre, gy jelent?s slyfelesleg mellett is gyakorolhat. A rendszeres kerkprozs hatsra n? az izomzat s zsugorodik a zsrszvet arnya.

A bringzs a szvinfarktuson tesett betegek rehabilitcijban is risi jelent?sge van, hiszen a gygyulshoz vezet? t szobakerkprral is megtehet?.

 

Baksai Autsiskola - Balatonalmdi, Lehel utca 27. Telefon: 88/430-107, 30/916-3286, 30/500-7695